به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی / مجتبی قمر/مسئول روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول /دانش ارتباطات و سواد رسانه ای لازمه ی کار مدیران

به بهانه روز ارتباطات و روابط عمومی
مقام معظم رهبری :
روابط عمومی بهترین نمایانگر اوضاع یک نهاد از یک سو و از سوی دیگرمنعکس کننده چگونگی مسائلی است که در آن نهاد می گذرد.

بیست و هفتم اردیبهشت ماه روز “روابط عمومی و ارتباطات” صرفاً یک نام در یک برگ از تقویم روزگار نیست، بلکه یک سرفصل از اخلاق ، علم و هنر هست.

در جهان پر راز و رمز امروزی و در میان انبوهی از ابزارها و روش های ارتباطی، سربازان گمنام عرصه اطلاع و آگاهی، می درخشند و
هیچگاه سوژه بودن خود را خوش نمی دارند!
آنان دانستن را حق مردم و برای مردم می دانند.
این روز را به همه همکاران عزیزم به تمامی مدیران، مسئولان، کارمندان و همه کسانی که در این راه پُرتلاطم و دشوار قدم بر می دارند تبریک میگم و امیدوارم در تمام مراحل زندگی موفق باشن و لحظه های آرامش بخشی را سپری کنند.
و اما اگه بخواهم از دغدغه ها ، سختی ها ، ناملایمتی ها، خستگی ها ، بی مهری ها و… هر آنچه شما اسمش را بگذارید در خصوص کار روابط عمومی بگویم در این مجال قرار نمی گیرید حالا من که تجربه یک ساله در این وادی دارم اینجور میگویم وای از اون روزی که عزیزانی لب به سخن بگشایند که تجربه سالیان سال خدمت در این عرصه را داشته باشند.
در کنار این همه خستگی کمی از سواد رسانه ای خطاب به مخاطبان خاص گفته بشود خالی از لطف نیست.
سواد رسانه ای یعنی توان تحلیل پیام های رسانه ای
موضوعی که برای تمام مدیران در هر کسب و کاری که باشند بسیار مهم و حائز اهمیت است و سواد رسانه ای یعنی یک مدیر بتواند از رسانه ها درست و سنجیده استفاده کند، هم به شکل شخصی هم به شکل حرفه ای .
مدیریت امروزی بدون دانش ارتباطات و روابط عمومی قطعا ره به جایی نخواهد برد.
امروز کارایی نهاد روابط عمومی در مجموعه های سازمانی بیش از هر نهاد دیگری لازمه حرکت پیشرو سازمانی است.
مدیران اگر نتوانند و یا نخواهند از ظرفیت روابط عمومی برای پیشبرد اهداف سازمان متبوع خود استفاده نمایند؛ مدیریت نوین هزاره سوم را درک نکرده اند.
امید که روابط عمومی به معنای واقعی کلمه حلقه اتصال مردم و مدیران بماند و سکوی پرتاب مدیریتی تلقی نگردد!

مجتبی قمر
روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول
۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹

 

۶۱